Р. Акутагава
Завдання1
Прочитати статтю підручника, скласти анкету письменника за розділами.Самоперевірка і самоперевірка виконаного завдання за зразком і табличкою.
Анкета
письменника
1. Ім’я: Рюноске Акутагава
2.
Дата народження: 01.03.1892р.
—1927р.
3. Батьки: батько
— торговець молоком; мати загинула; прийомні батьки — належать до старої
інтелігенції.
4. Освіта: коледж, англійське відділення Токійського
імператорського університету.
5.
Факти з життя: видає літературний журнал, виступає з лекціями в різних містах
Японії; духовні і психологічні проблеми погіршують стан здоров'я ; прожив лише
35 років.
6. Кар’єра:
викладач англійської мови у
військово-морській школі, спеціальний кореспондент газети «Осака Майніті
сімбун», класик японської літератури.
7. Творчість:
новели — «Павутинка», «У чагарнику»,
«Мандарини», «Усмішка богів», «Свято хризантем».
Таблиця
оцінювання виконання домашнього завдання
Ім’я
|
Дата народження
|
Батьки
|
Освіта
|
Факти з життя
|
Кар’єра
|
Творчість
|
1 бал
|
1 бал
|
2 бали
|
1 бал
|
3 бали
|
3 бали
|
1 бал
|
Завдання 2
Робота над текстом новели Р.Акутагава "Павутинка"
Читаємо за уривками. Коментуємо.
УРИВОК 1 "Одного дня" — "У раю був ранок"
Які слова при уважному читанні вразили вас? Про що вони говорять?
( Будда один, знечів’я подивився униз) .
УРИВОК 2 "Будда пройшов над озером" — " ...як жаба перед смертю"
1. Чим прославився Кандата? Покладіть його справи на терези.
2. Заповнити таблицю, читаючи уривок самостійно .
УРИВОК 3 "Та якось ненароком звів очі вгору" — " "лише висіла тоненька райська павутинка"
1) Виділити основні риси характеру Кандати.2) Символом чого є павутинка?
3) Чому Будда послав Кандаті павутинку? А чи можна павутинкою врятуватися? Чи вірить Будда в те, що Кандата дійсно вартий прощення?
4. А чи могло би бути по-іншому?
5) Знайдіть слова про те, що потрапити до раю — нелегка справа.
6) Як змінюються відчуття Кандата?
Завдання 3
Розв’язати кросворд "Сховане слово"
1. Прізвище японського
письменника, якого називають майстром оповідання завбільшки з долоню.
2. Ім’я письменика, пов’язане
з Драконом.
3. Яке слово пропущене? « А
коли Кандата каменем упав у Криваве озеро, обличчя Будди ...»
4. В імлистому просторі міє
раєм і пеклом павутинка мала особливість. Яку?
5. У ній блистить вістря
Шпилястої гори.
6. Самотній походжає берегом
озера Лотосів.
7. «Хоч воно мале, але теж, напевно, хоче жити».
8. «Білосніжні, як перли,
квіти на воді із свох золотистих тичинок ненастанно ширили навкруги невимовно приємні пахощі»
9. « А лотосу до всього
байдуже. Його білий, як перлина, цвіт похитував вінчиками коло ніг Будди, а
золотисті тичинки сповнювали повітря невимовно приємними пахощами».
10.
Назва новели
Р.Акутагава.
10
|
|||||||||||||
9
|
п
|
о
|
л
|
у
|
д
|
е
|
н
|
ь
|
|||||
8
|
р
|
а
|
н
|
о
|
к
|
||||||||
7
|
п
|
а
|
в
|
у
|
к
|
||||||||
6
|
б
|
у
|
д
|
д
|
а
|
||||||||
5
|
т
|
е
|
м
|
р
|
я
|
в
|
а
|
||||||
4
|
б
|
л
|
и
|
с
|
к
|
||||||||
3
|
с
|
м
|
у
|
т
|
н
|
і
|
в
|
||||||
2
|
р
|
ю
|
н
|
о
|
с
|
к
|
е
|
||||||
1
|
а
|
к
|
у
|
т
|
а
|
г
|
а
|
в
|
а
|
Завдання 4
Скласти сенканПавутинка Павутинка
Тонка, срібляста Тоненька, райська
Дає, тримає, виблискує Утримує, блистить, дає
З’єднує грішне з праведним. Тонка нитка надії.
Надія . Перемога.
Скласти хокку.
Лотос байдуже Понад Кривавим
Сповнює повітря пахощами. Озером райська висить
Грішники плачуть. Павутинка. Тьма.
Завдання 5
Пояснити прислів’я і приказки1. " Яким був, таким і залишився" .
2. "Не так сталося, як гадалося!"
3. "Яка грушка, така і юшка".
4. "Одного гніздечка птиця"
5. "Одним духом дише"
6. "Одним ликом шитий"
Додаток до уривка 2
Частина
Всесвіту
|
Цитати з
тексту
|
Кольори
|
Рай
|
Білосніжні,
як перли, квіти;
Золоті
тичинки;
Пахощі;
Один
Будда;
Тиша.
|
Білий,
золотий, коричневий, голубий, зелений ....
|
Озеро Лотосів
|
Прозора,
як кришталь, товща води
|
Голубий .....
|
Пекло
|
Криваве
озеро;
Тьма
кромішня;
Вістря
гори;
Грішників
аж кишіло;
Тихі
зітхання
|
Червоний,
коричневий, сірий....
|
Коментарі
Дописати коментар